<-CategoryName-> // 13:32 - شنبه 25 آبان 1392

مشکلات ایران برای جذب بازیکن از اروپا

ریسک تیم ها و باشگاههای ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که از روز 18 آبان ماه زمان نقل و انتقال نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران شروع شده و به گفته تاج، رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال ایران تا 14 آذرماه نیز به طول می‌انجامد برخی باشگاه‌های لیگ برتری نسبت به تفاوت تاریخ جابجایی بازیکنان در ایران با کشورهای اروپایی اعتراض کرده‌اند و معتقدند در چنین شرایطی خرید بازیکن خارجی به صرفه نخواهد بود.

چندی پیش بود که مهدی تاج رئیس سازمان لیگ اعلام کرد بلافاصله با پایان گرفتن رقابتهای نیم فصل لیگ برتر زمان نقل و انتقال بازیکنان شروع می‌شود و تا روز چهاردهم آذرماه ادامه خواهد یافت. به گفته وی باشگاه‌ها بر اساس ضوابط و مقررات می‌توانند اقدام به جذب بازیکن کنند و از آنجا که جام حذفی باشگاه‌های کشور نیز از روز سوم آذرماه ادامه پیدا می‌کند بازیکنان که در فاصله زمان تعیین شده برای نقل و انتقال ثبت نام می‌کنند مجاز هستند تا تیم طرف قرارداد خود را همراهی کنند.

اما نکته اساسی که در صحبت‌های رئیس سازمان لیگ می‌توان به آن توجه کرد به زمان جذب بازیکنان خارجی باز می‌گردد. مهدی تاج اعلام کرده است که زمان جذب بازیکنان خارجی 16 دی ماه تا 12 بهمن ماه خواهد بود چرا که سیستم نقل و انتقال باید مطابق با زمان تعیین شده از سوی فیفا و مطابق با سیستم TMS باشد که در خارج از زمان تعیین شده این کار میسر نخواهد بود.

از چند هفته پیش بود که شایعات مذاکره غیر رسمی برخی باشگاه‌ها با بازیکنان مورد نظرشان برای نیم فصل آغاز شده بود و در این بین تیم استقلال حتی قبل از آنکه دیدار هفته پانزدهم خود را برابر تراکتورسازی در تبریز برگزار کند کبه مهاجم افریقایی تیم داماش را هم جذب کرد که البته با توجه به اینکه وی در یک تیم دیگر ایرانی مشغول فعالیت بوده مشکلی برای جذب او وجود نخواهد داشت.

اما موضوعی که مورد انتقاد چند باشگاه قرار گرفته و حتی آنها اعتراض خود را به مسئولان سازمان لیگ انتقال داده‌اند به زمان جذب بازیکنانی باز می‌گردد که در لیگ‌های اروپایی شاغل هستند و باشگاه‌های ایرانی برای جذب آنها با مشکل تازه‌ای مواجه هستند. هماهنگ نبودن زمان نقل انتقال لیگ ایران با اکثر لیگ‌های اروپایی باعث می‌شود تا شرایط جذب بازیکنان نسبتا خوب که در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند تا حد زیادی غیر ممکن شود و به همین خاطر آنها به سراغ بازیکنانی درجه چندم بروند که بدون تیم مانده‌اند.

پنجره زمستانی نقل و انتقال بر اساس آنچه که در دنیای حرفه‌ای مرسوم است به طور معمول از اول ژانویه شروع می‌شود و حدود یک ماه نیز به طول می‌انجامد که در برخی کشورها تفاوت زمانی یک یا دو روزه را در شروع و پایان نقل و انتقال زمستانی شاهد هستیم. البته استثناهایی هم وجود دارد و تعداد محدودی از کشورها در اروپا تاریخ دیگری را با توجه به زمان آغاز لیگ خود در نظر می‌گیرند.

با توجه به این تفاوت زمانی برای نقل و انتقال زمستانی باشگاه‌های ایرانی که قصد خرید بازیکنان مطرح از کشورهای اروپایی را دارند و به خصوص نمایندگان ایران که به دنبال تقویت خود برای فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا هستند با مشکل بزرگی مواجه هستند چرا که لیگ ایران به خاطر حضور تیم ملی در جام جهانی زودتر از حد معمول خود به پایان خواهد رسید و بازیکنان خارجی که به تیم‌های ایرانی بپیوندند تنها مدت کوتاهی را باید در فوتبال داخلی کشورمان سپری کنند که اثرگذاری آنچنانی را روی تیم‌ها نخواهند گذاشت.

از سوی دیگر در صورتی که بازیکنان خارجی در شرایط کنونی جذب تیم‌های ایرانی بشوند به خاطر باز نبودن سیستم TMS نمی‌توانند مجوز بازی کردن را دریافت کنند و این تنها زمانی امکانپذیر خواهد بود که بازیکنان یاد شده با باشگاهی قرارداد نداشته باشند و به صورت آزاد با تیم‌های ایرانی قرارداد منعقد کنند. باید دید شرایطی که پیش روی باشگاه‌های ایران قرار گرفته تا چه حد آنها را برای جذب بازیکنان خارجی متقاعد خواهد کرد.

زمان شروع و پایان پنجره زمستانی نقل و انتقال بازیکنان در ایران و برخی کشورهای اروپایی به شرح زیر است:

* ایران؛ شروع نقل و انتقال: 18 آبان - پایان نقل و انتقال: 14 آذرماه( نقل و انتقال بازیکنان خارجی هم طی روزهای 16 دی ماه تا 12 بهمن ماه انجام می‌گیرد)

* انگلیس؛ شروع نقل و انتقال: اول ژانویه- پایان: 31 ژانویه(11 دی ماه - 11 بهمن)

* فرانسه؛ شروع نقل و انتقال: اول ژانویه - پایان: 31 ژانویه( 11 دی ماه - 11 بهمن)

* ایتالیا؛ شروع نقل و انتقال: سوم ژانویه - پایان: 31 ژانویه( 13 دی ماه - 11 بهمن)

* آلمان؛ شروع نقل و انتقال: اول ژانویه - پایان: 31 ژانویه( 13 دی ماه - 11 بهمن)

* صربستان؛ شروع نقل و انتقال: چهارم ژانویه- پایان: چهارم فوریه( 14 دی ماه - 15 بهمن)

* اسپانیا؛ شروع نقل و انتقال: دوم ژانویه - پایان 31 ژانویه( 12 دی ماه - 11 بهمن)


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: مشکلات فوتبال ایران , گروه ورزشی خبرگزاری مهر , لیگ برتر فوتبال ایران , جذب بازیکن فوتبال , خرید و فروش بازیکن فوتبال , بازیکنان خارجی , ایران , انگلیس , فرانسه , ایتالیا, آلمان, فرانسه , اسپانیا,

<-CategoryName-> // 11:52 - جمعه 24 آبان 1392

باخت فنی تیم تنیس روی میز ایران

تیم تنیس روی میز ایران با افت رنکینگ روبروست

به گزارش خبرگزاری فارس، ملی پوشان تنیس روی میز ایران پس از اینکه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون نتوانستند در تور جهانی آلمان شرکت کنند، با آغاز این رقابت ها و به دلیل غیبت باخت فنی خوردند.

با این شرایط فدراسیون تنیس روی میز باید منتظر جریمه و ملی پوشان کشورمان باید منتظر افت رنکینگ باشند.

نوشاد و نیما عالمیان، حمیدرضا طاهرخانی، پوریا عمرانی و سروش امیری نیا قرار بود در پروتور آلمان که از 23 تا 27 آبان برگزار می شود، شرکت کنند که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون به این کشور سفر نکردند و  در جداول اصلی با باخت فنی مواجه شدند.

به گزارش فارس، تنیس روی میز ایران در چند سال گذشته علاوه بر مشکلات مالی با مشکل مدیریتی نیز دست و پنجه نرم می کند و حاشیه های زیادی را به خود دیده است.

حال باید دید واکنش مسئولان فدراسیون به این اتفاق تلخی که برای تنیس روی میز افتاده است چه خواهد بود. سوال مهمی که در این بین مطرح است فدراسیون چگونه در مسابقاتی که هنوز هزینه های آن را تامین نکرده، ثبت نام کرده است.

اهالی تنیس روی میز نیز منتظرند تا وزارتخانه بی وزیر ورزش نیز در این خصوص تصمیم گیری کند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ورزش, خبر ورزشی , تنیس , تنیس روی میز , فدراسیون ایران , آلمان,

<-CategoryName-> // 11:11 - پنج شنبه 16 آبان 1392

یوزپلنگ آسیایی روی پیراهن تیم ملی ایران

بازدید رئیس فیفا از موزه تنوع زیستی؛
ابتکار: می‌خواهیم یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی باشد/ بلاتر: استقبال می‌کنیم
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال صبح امروز در موزه تنوع زیستی حضور یافت و ضمن دیدار و گفت و گو با معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران، با استفاده از نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی در مسابقات جام جهانی استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سپ بلاتر در ادامه سفر خود به تهران صبح امروز پنجشنبه به موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رفت و در حالی که علی کفاشایان، هادی آیت اللهی، مهدی محمد نبی و مهدی تاج او را همراهی می‌کردند با معصومه ابتکار دیدار  گفت و گو کرد.

در این بازدید که شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش هم حضور داشت، تصاویری از یوزپلنگ ایرانی به معرض دید بلاتر در آمد. ابتکار در این خصوص به بلاتر گفت: هدف ما این است تا از انقراض یوزپلنگ ایرانی جلوگیری کنیم. ضمن اینکه می‌خواهیم نماد این یوز ایرانی را روی لباس تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی برزیل به کار ببریم و از آن استفاده کنیم.

بلاتر هم ضمن خوشحالی از حضورش در در موزه تنوع زیستی محیط زیست ایران تاکید کرد نسبت به 12 سال قبل که به ایران آمده بود، دید دیگری نسبت به محیط زیست و کشور ایران پیدا کرده است.

وی از پیشنهاد ایران برای استفاده از نماد یوز ایرانی روی لباس تیم ملی استقبال کرد و گفت: من ارزش این کار را به خوبی می‌دانم. اگر بخواهید از نماد حیوانات در حال انقراض روی لباس‌هایتان استفاده کنید ما هم استقبال می‌کنیم.

در حاشیه این مراسم نامی از نام خلیج فارس به میان آمد که رئیس فیفا در این خصوص سئوال کرد. بلاتر گفت: این همان خلیجی است که شما و کشورهای عربی بر سر نامه آن مناقشه دارید؟

رئیس سازمان محیط زیست هم به این سئوال پاسخ مثبت داد.

نکته جالب بازدید بلاتر از موزه تنوع زیستی وقتی رخ داد که او حیوانی را که گفته می‌شود در کوه‌های آلپ زندگی می‌کند، دید. بلاتر بعد از رویت این نقاشی خواست که در کنار آن عکس یادگاری بگیرد.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: یوزپلنگ اسیایی , فبفا , رییس فیفا , تیم ملی ایران , خلیج فارس , جام جهانی برزیل , ایران , تیم فوتبال ایران , ,

آخرین مطالب
» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

صفحه قبل 1 صفحه بعد